7 lat portalu Rowerowe-Leszno.pl

To już siedem lat od ważnego dla naszej redakcji wydarzenia. 20 lutego 2012 roku uruchomiony został portal pod nazwą Rowerowe-Leszno.pl, który działa w szeroko rozumianej tematyce rowerowej na terenie regionu leszczyńskiego. Formalnie działamy, jako dziennik ukazujący się w formie elektronicznej, wpisanym do Rejestru Dzienników i Czasopism Sądu Okręgowego w Poznaniu.

Pomysł na portal zrodził się już 2011 roku wraz z inauguracją cyklu imprez rowerowych Leszczyńska Liga Rowerowa, na którym publikowane były również rowerowe nowości z regionu. Niespełna rok później powstał portal pod własną nazwą, który z roku na rok zyskał na popularności.

Były to wówczas czasy, gdy cykl Leszczyńska Liga Rowerowa był przed drugim sezonem, Leszczyński Maraton Rowerowy – Bikefun Maraton przygotowywał się do siódmej edycji w nowej formule, czyli w zamkniętym ruchu ulicznym, natomiast środowisko kolarzy komunikowało się przez forum LKK Leszno. To był również okres rozkwitu Leszczyńskiej Masy Krytycznej, czyli manifestacji obecności cyklistów mającej na celu zwrócenie uwagi władz miasta, kierowców i ogółu społeczeństwa na wówczas ignorowanych rowerzystów w ruchu ulicznym i nie tylko.

Kolejną ważną datą w historii portalu jest dzień 15 maja 2013 roku. Wówczas portal rowerowy regionu leszczyńskiego ukazujący się w formie elektronicznej postanowieniem Sądu Okręgowego w Poznaniu Wydział I Cywilny został wpisany do Rejestru Dzienników i Czasopism.

Nie możemy pominąć pierwszego kwartału 2017 roku, wówczas na 5-te urodziny naszego portalu postanowiliśmy gruntownie zmodyfikować witrynę, która została dostosowana do przeglądania jej za pośrednictwem tabletu czy smartfona.

Przez siedem lat odnotowaliśmy ponad 900 wydarzeń w terminarzu, wykonaliśmy około 230 fotorelacji, ponadto napisaliśmy przeszło 1600 artykułów głównie na temat zawodów, rajdów oraz infrastruktury rowerowej. Podjęliśmy także kilka inicjatyw – oprócz wspomnianej Leszczyńskiej Masy Krytycznej byliśmy współtwórcami kampanii społecznej dotyczącej występujących wysokich krawężników na ścieżkach rowerowych w celu ich eliminacji, broszur edukacyjnych „Rowerem po Lesznie” skierowanych do leszczyńskich rowerzystów a także zorganizowaliśmy dwukrotnie Mistrzostwa Wielkopolski Dziennikarzy w Maratonie MTB.

Obecnie w mediach społecznościowych obserwuje nas 1849 osób na Facebooku (@RoweroweLeszno), prawie 300 obserwujących na Twitterze (@RoweroweLeszno) i 169 na Instagramie (@rowerowe_leszno.pl).

Warto wspomnieć, że w naszej historii obejmowaliśmy patronat medialny nad Leszczyńskim Klubem Speedrowerowym „Szawer, cyklem imprez Leszczyńską Ligą Rowerową, rajdami organizowanymi przez Organizację Turystyczną Leszno-Region oraz innymi pojedynczymi wydarzeniami. Serdecznie zapraszamy do współpracy – kontakt: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

W tym miejscu chcemy podziękować za nieprzerwane wsparcie firmie Strefasportu.pl stworzonej przez pasjonatów dla pasjonatów rowerów.

Patryk Moryson,
Wydawca i redaktor naczelny

Opublikowano w Z historii kolarstwa

Drukuj E-mail

Facebook @RoweroweLeszno

Instagram @rowerowe_leszno.pl

Twitter @RoweroweLeszno

Informacja

Informujemy, iż z dniem 15 maja 2013 roku "Portal rowerowy regionu Leszczyńskiego Rowerowe-Leszno.pl" ukazujący się w formie elektronicznej pod adresem internetowym www.rowerowe-leszno.pl postanowieniem Sądu Okręgowego w Poznaniu Wydział I Cywilny, został wpisany do Rejestru Dzienników i Czasopism pod numerem RPR 3107.