Uwaga - zamknięta ścieżka rowerowa

W związku z budową węzła Dąbrze wyłączono z ruchu trakt dla pieszych i rowerzystów wzdłuż tzw. "szosy rydzyńskiej". Dojazd rowerem z Leszna do Rydzyny możliwy jest lasem lub przez Nową Wieś i Dąbcze.

Od kilku dni obowiązuje zmieniona organizacja ruchu na czas prowadzenia robót związanych z budową drogi ekspresowej S5 odcinek Leszno-Kaczkowo w rejonie budowy węzła Dąbcze na połączeniu drogi krajowej nr 5 z drogą powiatową w kierunku Dąbcza. Wprowadzono zakazy skrętu z „krajówki”, który nie obowiązuje pojazdów komunikacji zbiorowej, pojazdów uprzywilejowanych i pojazdów budowy.

Zmiany dotyczą także niechronionych uczestników ruchu drogowego. Zamknięto trakt pieszo-rowerowy poprzez ustawienie zapory drogowej oraz znaków B-9 „zakaz wjazdu rowerów” i B-41 „zakaz ruchu pieszych”. Oznakowanie zostało ustawione na granicy administracyjnej Miasta Leszna oraz na końcu ścieżki z Dąbcza do drogi krajowej.

Zgodnie z taryfikatorem za niestosowanie się do znaku „zakaz wjazdu rowerów” grozi mandat karny w wysokości 100 złotych, natomiast za niestosowanie się do znaków drogowych dotyczących ruchu pieszych 50 złotych.

Dojazd do Rydzyny rowerem możliwy jest w dwóch wariantach:

1. DŁUŻSZA - Podróż rozpoczynamy w Lesznie na ul. Estkowskiego przy granicy miasta, jedziemy asfaltową ścieżką pieszo-rowerową przez Nowy Świat do Nowej Wsi. Na skrzyżowaniu skręcamy w prawo w kierunku Dąbcza i poruszamy się jezdnią wraz z pozostałymi pojazdami. Mijając tablicę z napisem „Dąbcze” zjeżdżamy na ścieżkę z kostki brukowej. Dalej jedziemy obok kościół i kierujemy się w kierunku Rydzyny. Po 8,8 km jazdy dotrzemy do skrzyżowania, na którym droga w prawo poprowadzi nas nad zbiornik retencyjny. Podróż możemy kontynuować jadąc prosto w centrum Rydzyny.

2. KRÓTSZA - Podróż rozpoczynamy przy Wojskowej Komendzie Uzupełnień znajdującej się w pobliżu nowo wybudowanego ronda u zbiegu ulic Zamenhofa i Kiepury. Udajemy się w głąb lasu, jadąc zgodnie z oznakowaniem szlaku rowerowego w kolorze fioletowym. Po 2,5 km jazdy dotrzemy do drogi Dąbcze-DK5 (jadąc w lewo dojedziemy do wspominanego kościoła w pierwszym wariancie). Kontynuujemy podróż na wprost przejeżdżając przez jezdnię – Uwaga: ustępujemy pierwszeństwa samochodom. Gdy dojedziemy do zabudować należy skręcić w lewo, po kilkuset metrach dotrzemy do zbiornika retencyjnego. Cała trasa mierzy 4,8 kilometrów.

Dodatkowe wyjaśnienie objazdu wyjaśniamy na załączonej grafice:

Facebook @RoweroweLeszno

Instagram @rowerowe_leszno.pl

Twitter @RoweroweLeszno

Informacja

Informujemy, iż z dniem 15 maja 2013 roku "Portal rowerowy regionu Leszczyńskiego Rowerowe-Leszno.pl" ukazujący się w formie elektronicznej pod adresem internetowym www.rowerowe-leszno.pl postanowieniem Sądu Okręgowego w Poznaniu Wydział I Cywilny, został wpisany do Rejestru Dzienników i Czasopism pod numerem RPR 3107.