Test rowerów elektycznych Lovelec

Sklep rowerowy Euro-rower w Lesznie, po testach rowerów marki Merida i Scott, zaprosił w tym roku miłośników dwóch kółek w ostatni weekend lutego do przetestowania rowerów elektrycznych czeskiej marki Lovelec z 11-letnią tradycją na rynku. Tematykę przybliżał przedstawiciel sklepu Robert Poniecki.

Dwa dni testów

W tym roku gościmy przedstawiciela rowerów elektrycznych marki Lovelec. Firma z wieloletnim doświadczeniem zajmuje się generalnie tylko rowerami z napędem eklektycznym. Buduje je w sposób bezkompromisowy, by takim pojazdem jeździło się dobrze, właściwie sprawdzał się z tym napędem, który załącza się właściwie od startu i wspomaga rowerzystę.

Rower elektryczny a przepisy

Prezentowane rowery są przystosowane do obowiązujących w Polsce przepisów. Zgodnie z nimi rower może być wspomagany w pomocniczy napęd elektryczny zasilany prądem o napięciu do 48V o znamionowej mocy ciągłej nie większej niż, 250W, który wyłącza się po przekroczeniu prędkości 25 km/h. Po przekroczeniu tych parametrów taki pojazd jest traktowany, jako motorower wymagający rejestracji i dodatkowych uprawnień kierującego i nie może poruszać się po ścieżkach rowerowych.

Lovelec w sieci Euro-Rower

Rowery tej marki są już w ofercie w zasadzie trzeci rok. Oferta producenta rowerów marki Lovelec będzie rozszerzona w naszych salonach pod koniec marca, najnowsze modele będą jeszcze bardziej nowoczesne, jeszcze lepiej wyposażone i jeszcze bardziej trendy.

Rodzaje jednośladów

Podczas testów został zaprezentowany poza rowerami miejskimi i typu MTB także składaki, czyli koła 20–calowe, tak jak rowery Wigry, którzy wszyscy znają, tylko ze z napędem eklektycznym. Jest to świetlne rozwiązanie w sytuacji, gdy chcemy załadować rower do małego bagażnika, czy też będą w podróży służbowej albo na urlopie możemy sobie zwiedzić szerzej okolice.

Wspomaganie elektryczne

Są rożne rozwiązania, najbardziej typowe to bateria umieszczona na bagażniku, te nowocześniejsze rowery lepiej wyważone mają baterie zintegrowane w ramie roweru. Przejechany dystans na wspomaganiu zależy od wielu czynników – pojemności baterii, ale także od stylu jazdy. Można to porównać z jazdą samochodem, nikt nie potrafi powiedzieć dokładnie, ile jego pojazd zrobi kilometrów na jednym tankowaniu, bo to należy czy mamy lekką czy ciężką nogę, czy też czy jedziemy autostradą czy po mieście. Nowoczesne baterie litowo-jonowe umożliwiają jazdę od 50 do nawet 150 kilometrów na jednym ładowaniu.

Koszty a frajda

Rowery elektryczne marki Lovelec, które prezentujemy podczas testów można nabyć od 3850 zł, a kończąc mniej więcej na kwocie 8500 zł, ale trzeba zaznaczyć, że to są rowery z lepszym wyposażenie, bez tanich kół czy przerzutek. Taki rower jest przystosowany do szybkiej jazdy na dłuższych dystansach, gdyż jakby ideą roweru elektrycznego nie jest odciążenie rowerzysty, lecz pomaganie. Dzieje się tak, że osoba, która kupuje rower elektryczny jeździ dużo więcej, czyli de facto jest bardziej sprawna, bardziej rozruszana, więcej czasu spędza na świeżym powietrzy, pokonuje dłuższe dystanse czy bardziej trudne podjazdy. Także ten układ eklektyczny nikogo nie rozleniwia, lecz wręcz przeciwnie, powoduje wzrost aktywności ludzi. Właściciele takich rowerów nie jeżdżą rowerem 10 a 50 kilometrów albo zabierają je w góry. Znamy osobiście kilka par, które kupiło rowery tej marki, świetnie sobie radzą i są bardzo zadowolone jeżdżąc np. w Karkonoszach.

Udział w testach

Choć testy odbyły się pod koniec lutego na nasze zaproszenie odpowiedziało około 60 osób, które zdecydowały się do przejażdżki rowerami eklektycznymi po najbliższej okolicy, a także na rowerach górskich w cięższym terenie. Wszyscy wrócili uśmiechnięci i bardzo zadowoleni z apetytem na dalsze jazdy.

Rozmawiał: Patryk Moryson

 

Facebook @RoweroweLeszno

Instagram @rowerowe_leszno.pl

Twitter @RoweroweLeszno

Informacja

Informujemy, iż z dniem 15 maja 2013 roku "Portal rowerowy regionu Leszczyńskiego Rowerowe-Leszno.pl" ukazujący się w formie elektronicznej pod adresem internetowym www.rowerowe-leszno.pl postanowieniem Sądu Okręgowego w Poznaniu Wydział I Cywilny, został wpisany do Rejestru Dzienników i Czasopism pod numerem RPR 3107.

Redakcja portalu

 

Pogoda na rower